Peregrynacja Obrazu Matki i Królowej Przenajdroższej Krwi w Diecezji Warszawskiej
Parafia św. Marii Magdaleny w Warszawie na Wawrzyszewie
Rozpoczęcie Peregrynacji Obrazu Matki i Królowej Przenajdroższej Krwi
W Podregionie Ożarowskim Wspólnoty Krwi Chrystusa
Diecezji Warszawskiej
07.03.2019 r.
Procesja na WEJŚCIE, gdzie uroczyście został wniesiony Obraz Matki i Królowej Przenajdroższej Krwi
Uroczysta Eucharystia
Adoracja Najświętszego Sakramentu i akt zawierzenia Maryi
Przekazanie Obrazu Matki i Królowej Przenajdroższej Krwi w Diecezji Warszawskiej
Zobacz wszystkie zdjęcia »>link udostępniony«< przez Eugeniusza Aszurko
Homilia:
Spotykamy się jako Rodzina Krwi Chrystusa w tej parafii o której z woli Boga zaczęła się rozlewać na naszą stolicę i okolice oraz na Płock i Białystok duchowość Krwi Chrystusa. Najlepszym wzorem i przykładem niesienia i głoszenia Boga dla innych jest Maryja to przez Nią .„Słowo stało się ciałem(…) (J 1, 14) tzn. Rozbiło swój namiot pomiędzy ludźmi”.
- Co jest istotą, jądrem duchowości Krwi Chrystusa?
-„Jeśli kto chce iść za mną niech weźmie swój krzyż(…), kto straci życie znajdzie je”
— Cierpieć z Jezusem, tracić życie z Jezusem, dla Niego. Łącząc przez wiarę z Nim swoje cierpienia, i wolą obejmować cierpienie z miłością
— „dopełniam braki udręk Chrystusa dla dobra Jego ciała jakim jest Kościół…”(Por. Kol 1,24)
— cierpienie staje się wtedy zbawcze. Św. Maria de Mattias mówiła:” Krzyż jest zawsze drogi temu, kto prawdziwie kocha Jezusa; kto kocha Krzyż, ten daje wyraz rzeczywistej miłości Jezusa, Moja droga nie uciekajmy nigdy przed Krzyżem, on bowiem jest kluczem do skarbów niebieskich i brama nieba”(list 259).
— Mówić dzisiejszej mentalności konsumpcyjnej „Nie!”
- Jaki jest ten świat, w który dziś Maryja przynosi nam Jezusa !Jakie bożki dziś rządzą nami (większością ludzi) w tym świecie?
A. Bożek pieniądz (pracoholizm)
B. Bożek przyjemność i sex
C. Bożek znieczulenia-anestezjolog sumień(zatarcia granicy dobra i zła, granicy grzechu).
D. Bożek władzy(Pychy). Człowiek jest panem świata.
Uleganie tym bożkom może konkretnie prowadzić do sekularyzmu. Według papieża Benedykta XVI są następujące konsekwencje sekularyzmu, czyli stopniowego odejścia od Boga. Zaczyna się od zaniku poczucia Sacrum (Świętości), co można nazwać otępiałością duchową i to jest pierwszy poziom. Człowiek nie słyszy głosu Bożego, w Słowie Bożym i we własnym sumieniu. Drugim poziomem sekularyzmu jest zanik praktyk religijnych, czyli nie modlę się w domu, nie chodzę do Kościoła itp. Nie rozbudzam i nie przyjmuję Łaski Uświecającej. Nie współpracuję z Nią, Nie korzystam z owoców Sakramentów Świętych. Trzecim poziomem sekularyzmu jest niewiara, ateizm i w konsekwencji jest to droga prowadząca do nikąd, do bycia bez Boga do piekła[1]. O tym musimy sobie przypominać.
Dlatego:
Ad A. Niech ta Peregrynacja przyczyni się do pobudzenia nas do właściwego wychowania do pracy ludzkiej. Pomoże zachować Ducha pracy ludzkiej. Praca wytwarza rzeczy nowe, ale i tworzy charakter ludzki.
Ad B. Niech Maryja Królowa Dziewic pomaga nam, szczególnie dzieciom i młodzieży właściwie wychowywać do czystości i panowania nad sobą. Nad naszymi zmysłami. One mają być opanowane a nie karmione przesadnie. Co karmię bardziej duszę czy ciało?
Ad C. Niech Maryja Oblubienica Słowa, które jest Prawdą pomoże nam w formacji sumienia. Właściwa formacja ludzka i ewangeliczna jest bardzo ważna. Niech Maryja pomaga nam odkrywać prawdę w sumieniu, a nie tworzyć ją.
„Patrz! Kładę dziś przed tobą życie i szczęście, śmierć i nieszczęście. 16 Ja dziś nakazuję ci miłować Pana, Boga twego, i chodzić Jego drogami, zachowywać Jego polecenia, prawa i nakazy, abyś żył i mnożył się, a Pan, Bóg twój, będzie ci błogosławił w kraju, który idziesz posiąść. 17 Ale jeśli swe serce odwrócisz, nie usłuchasz, zbłądzisz i będziesz oddawał pokłon cudzym bogom, służąc im – 18 oświadczam wam dzisiaj, że na pewno zginiecie, niedługo zabawicie na ziemi, którą idziecie posiąść, po przejściu Jordanu. 19 Biorę dziś przeciwko wam na świadków niebo i ziemię, kładę przed wami życie i śmierć, błogosławieństwo i przekleństwo. Wybierajcie więc życie, abyście żyli wy i wasze potomstwo(…)”( Pwp 30,15–20).
Ad D. Niech Maryja trzymająca na ręku Jezusa będąca tłem dla Niego, będąca prawdziwą pokorą wychowuje nas do pokory, która jest zależnością od Boga. Maryja dzięki swej pokorze była gotowa przyjąć pełnię Łaski.
‑Bóg pokornym Łaskę daje, pysznym się sprzeciwia”
— „Nie przyszedłem żeby mi służono, lecz aby służyć”
— Dzisiejsza Ewangelia mówiąca o Krzyżu i traceniu życia dla Jezusa uczy nas, wychowuje do pokory (por. Łk 9,22–25)
- Św. Kasper del Bufalo nazywa Maryję prawdziwym Tabernakulum Wiecznego Przymierza, ponieważ Ona wydała Drugiego Adama(Jezusa Chrystusa), przez którego zostaliśmy odkupieni od wszelkich podziałów, ambicji ludzkiej natury[2]. I za „ Św. Bernardem św. Kasper mówi: mówi, że Maryja Ipsa est arcus foederis Ona jest Arką Przymierza”[3], przez którą podtrzymuje się więź z Bogiem, a duch dojrzewa wzrastając w doskonałości[4].Maryja została nazwaną przez Anioła Gabriela Pełną Łaski. To dzięki tej Łasce stała się Niepokalanie Poczętą i zdolną do wypełnienia misji względem Syna Bożego.
Św. Kasper także często pisał i mówił o chodzeniu w stanie Łaski, wolał by nie rezygnować z Łaski uświecającej. Za Św. Augustynem mówił:„(…) w całym Wszechświecie nie ma poza Bogiem nic ponad Duszę w stanie Łaski Uświęcającej”, za św. Doroteuszem z Tyru: „Prawdziwie, ze wszystkiego, co widziałem, najcenniejszy jest człowiek , Vere omnium quae videtur pretiosissima res est homo (tłum. własne)”. Za Św. Bazylim stwierdza: „(…) że tak wielka jest Dusza zdobna w drogocenną łaskę, (…) zawiera w sobie „ Boży splendor i nieskończone promieniowanie piękna” quosdam divini splendoris immensaeque pulchritudinis radios” (tłum. własne). Św. Kasper del Bufalo także mówił o Duszy przyodzianej w Łaskę Uświecającą w następujący sposób: „A przecież z wielkim smutkiem widzimy, że Chrześcijanie doceniają bogactwo, złoto, klejnoty. Cóż bardziej niebezpiecznego! Kochają honory, tytuły i przepych, jakie przynosi ten Wiek. Cóż bardziej daremnego! Kochają przyjemności, rozrywki, dążą do zaspokojenia własnych namiętności. Cóż bardziej zawstydzającego; a Duszy się nie docenia, Łaski Uświęcającej, dla zdobycia której trzeba by zdeptać i potępić Świat cały, nie dbają o nią wcale, nie tyle nie szanują, lecz co więcej, na każdym kroku sprzedają ją wrogom naszym za tak niskie zapłaty, jakimi są interesy i marność Świata”[5].
- 4. Cele peregrynacji Matki i Królowej Przenajdroższej Krwi:
-Pragnienie ożywienia i odnowienia życia we Wspólnocie Krwi Chrystusa, pragnienie rozszerzania duchowości i Chwały krwi Chrystusa.
— wierzymy, że najlepiej zwrócić się do tej, która dala prawdziwe Życie, która jest Matką Kościoła i Matką naszej Wspólnoty, Oblubienicą Ducha Świętego.
— Peregrynacja to czas osobistej modlitwy u stóp Matki Bożej i Jej Syna – Jezusa, ale również czas spotkania we Wspólnocie.
Obraz Matki i Królowej Przenajdroższej Krwi powstał najprawdopodobniej w latach 30-tych 18-go wieku dla celów misyjnych (1730–1740) namalowany przez Pompeo Batoni. Podczas misji ludowych św. Kasper głosił tzw. Kazanie królewskie na cześć NMP. Obraz MB Przenajdroższej krwi był wnoszony w odpowiednim momencie do Kościoła.
Charakterystyka obrazu:
- Otwarte i żywe spojrzenie Maryi przybliża nas do niej i wprowadza w dialog, w relację.
— Odkryte ucho Maryi podpowiada nam, że Maryja jest nastawiona na słuchanie nas, uczy nas słuchania i jest gotowa wysłuchać nasze prośby i oczywiście jak w Kanie Galilejskiej zanieść je do Jezusa. Maryja wskazuje na Syna.
— Podobnie postać Dzieciątka Jezus z wyciągniętym ramieniem i kielichem w kierunku widza wprowadza patrzącego w dialog. Mówi: Przyjmij ten Kielich mojej Miłości, mojej Krwi, to dla Ciebie i za Ciebie Ja go przelałem. Jesteś ważny w oczach Boga, w moich oczach, Jesteś cenny.
Moderator Krajowy i Podregiony Ożarowskiego WKC Ks. Bogusław Witkowski CPPS
[1] D. Dżwig, Konf. III. Piękno Maryi, Rekolekcje Krajowe Animatorów WKC ‚Częstochowa 03.05.2017.
[2] Por. Sp. IV, n.468, Rzym 1996, s. 368.
[3] Por. Sp. III, n. 387, Rzym 1996, s.511.
[4] Por. Sp. III, n.252, Rzym 1996, s.54.
[5] Sp. II, 1803, n. 110, 9–11
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.